четвер, 1 серпня 2024 р.

Світле безсмертя Лесі Українки

 

#ЛесяУкраїнка #Деньпамяті

              Світле безсмертя Лесі Українки

«Легендарно Українко,

Поетесо всіх віків,

Ми шануєм твою творчість,

І за все тобі уклін»



111 років тому, 1 серпня 1913 року, в грузинському місті Сурамі, у віці 42 років померла видатна українська письменниця, поетеса, культурна діячка Леся Українка. Через вісім днів домовину з тілом було перевезено до Києва і похована на Байковому кладовищі.

В останній період свого життя Леся Українка продовжувала вести мужню боротьбу зі своєю недугою. Влітку лікарі порадили їй поїхати на гірський курорт. Туберкульоз виснажував поетесу фізично і духовно.

Але вона продовжує писати.  Важкохвору Лесю хвилюють літературні справи в Україні.. В цей час вона повертається до улюбленої теми – античної міфології.

Якими були останні три місяці у житті Лесі Українки? Про це присутні мали можливість познайомитися під час проведення години-пам’яті, звернутися до її ліричних віршів, поем.

Вірші Лесі Українки читали Марія Чміль та Уляна Гуліта.

 Леся Українка писала: « Горить моє серце, чуєте, люди. Його запалила іскра палкої до вас любові. Ви навчили мене ніжності і мужності, пісням своїм і плачам, добру навчили і злу, радощам і стражданням. Спасибі вам, люди!  Я не гніваюсь на свої муки, не нарікаю на долю. Вони дали мені сил Прометеєвих, терпіння народного. Я ними житиму, я маю в серці те, що не вмирає. Я йду до вас, люди!»


Немає коментарів:

Дописати коментар